fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

אל תקרא לי בשמי- יצירתיות בהלבשת הבית

אל תקרא לי בשמי- יצירתיות בהלבשת הבית

כשהתחלתי לימודי הום סטיילינג הייתי מאוד מרובעת. נעולה בתבניות של ההסתכלות שלי על עיצוב הבית. שידות צד ליד המיטה היו צריכות להיות זהות, הספה והכורסה היו צריכות להיות מאותם חומרים, כשהסתכלתי על חפץ או על רהיט ראיתי אותו כפי שהוא. את הלימודים סיימתי כבר קצת אחרת.

אנחנו נמצאים בתקופה של חשיפה מאוד גדולה לעיצוב. מגזינים אינטרנטיים משובחים, בלוגים מעולים, תוכניות טלויזיה מגוונות. עם החשיפה מגיע הצורך ביצירתיות וחדשנות. זה נכון שכל תקופה מאופיינת בצבעים ובחומרים שלה אותם נראה ברוב הבתים, אבל כשזה מגיע לפרטים הקטנים, לישורת האחרונה, לסטיילינג הסופי, אז אנחנו יכולים לעוף.

אני מאמינה בכך שכשאנחנו מסתכלים על חפץ, פריט או רהיט, ברגע שאנחנו משתחררים בראש מהשם שלו ומהפונקציה אליה הוא מיועד, ברגע שאנחנו מפסיקים לקרוא לחפץ בשמו אלא שואלים את עצמינו- מה אני יכול לעשות איתו- או אז אנחנו מתחילים לעוף.

קחו למשל את הסלסילה היפה הזו. אנחנו יכולים להשתמש בה בכמה אופנים כמו לאחסון פירות למשל. אבל ברגע שנפסיק לקרוא לה סלסילה אלא נשאל את עצמינו מה אנחנו יכולים לעשות איתה עולם חדש יפתח בפנינו.

סלסילת תיל מוזהב ובמבוק מבית "כך אנחנו"

 

סלסילה תלויה על הקיר להנחת עציצים

כמה היא עדינה, מיוחדת  ויפה כשהיא עוברת לקיר ומכילה בתוכה עציץ.

 

לוח גריד הוא אביזר סטיילינג מקסים. לרוב אנו משתמשים בו כלוח מודעות בחדר העבודה או בחדר הילדים לתלות עליו ציורים. במסגרת פרוייקט בו נדרשתי למצוא פתרון להסתרת לוח החשמל בחלל המרכזי בדירת קבלן, לוח הגריד קיבל משמעות שונה לחלוטין. הוא הפך להיות פריט להסתרת לוח החשמל ולמעין תמונה בפני עצמה על ידי כך שנתלו עליו גלויות מתוך אוסף גדול של בעלי הבית.

וצלחות אוכל מפלסטיק לילדים. היום הן כל כך מעוצבות ויפות שאם נפסיק לקרוא להן צלחות הן לחלוטין יכולות להפוך לתמונות לקישוט חדר הילדים או חדר המשחקים.

לוח גריד שהפך לתמונה המסתירה את ארון החשמל בחלל הסלון וצלחות אוכל שהפכו לתמונות. עיצוב: רוית רוד צילום: אורית אלפסי

 

כל חנות לעיצוב הבית יש בה ארגזים מכל הסוגים ומכל המינים. לרוב נניח אותם על השולחן לאחסון, בשירותי אורחים למגבות, על מדפים או בנישות כמקור לאחסון והסתרת בלגאן או במטבח.  ברגע שנפסיק לקרוא להם ארגזים הם בקלות יכולים להפוך למדפים המאפשרים סטיילינג בכל חדר. כאן הם נתלו כמדפי קישוט לקיר בחדר ילדים מתוקים.

אל תקראו לי ארגז תקראו לי מדף. עיצוב: רוית רוד צילום: אורית אלפסי
מארגז למדף תצוגה בחדר הילדים עיצוב: רוית רוד צילום: אורית אלפסי

 

לא קל למצוא מה לתלות על הקירות. לעיתים התקציב לא מאפשר לנו לרכוש תמונה, או שאנחנו לא מוצאים את התמונה שאנחנו אוהבים ושמתאימה לחלל. במסגרת חיפוש אחר פריט מעניין לתלות בסלון בדירת רווק, נתקלתי בחיפוי עץ מפירוק. העלות שלו היתה נמוכה שכן מדובר היה בשאריות אחרונות במלאי. ברגע שהסתכלתי על הפוטנציאל שלו והפסקתי לראות בו רק חיפוי, הוא הפך לתמונות על קיר הסלון באמצעות מסגור מתאים.

 

חיפוי קיר מעץ הפך לשלישיית תמונות בסלון
עיצוב וצילום: רוית רוד

שרפרף. מיועד לסייע לילדים להגיע למקומות שקשה להם. הוא יכול בקלות להיות שידת צד חמודה בפינת הסלון או בחדר השינה.

שרפרף BEKVAM של איקאה

 

שרפרף? לא, שידה.
שרפרף איקאה משנה את יעודו.
www.buzzfeed.com

לא רק ברחבי הבית, גם כשמדובר בעיצוב שולחן ערב שבת או חג, בהחלט ניתן למצוא פריטים שאם נסתכל היטב, נמצא להם שם חדש. השנה בקבוקי זכוכית הפכו לפמוטים על שולחן ראש השנה שלנו.

אל תקרא לי בקבוק, קרא לי פמוט
עיצוב וצילום: רוית רוד

קחו את הקולב למשל. חפץ פשוט שנמצא בכל בית. ברגע שתפסיקו לקרוא לו קולב אלא תשאלו את עצמכם מה תוכלו לעשות איתו, תגלו המון אופציות.

קולב? לא.
מתלה תמונות מקולב בגדים
www.appartmentherapy.com

מסגרות לתמונות הן עוד דוגמה מצויינת לפריט שברגע שנשנה כלפיו את הגישה והמחשבה לגבי ייעודו, הוא יוכל בקלות להפוך למשהו אחר. למשל ל… מתלה תכשיטים.

 

אל תקרא לי מסגרת קרא לי מתלה תכשיטים
http://www.sickingersjewelry.com/

 

לאוהבי העציצים למיניהם, האם חשבתם לשתול עציצים בקנקנים יפים ולתלות על קיר המרפסת? מעכשיו אל תגידו קנקן תאמרו עציץ!

 

זה מה שנקרא אל תסתכל בקנקן…..
https://helpapp.co/diy-plant-pots-from-old-objects.html

אז מה אתם אומרים? יכולים להסתכל על חפץ ולקרוא לו בשם אחר?

אם יש לכם כאלה בבית, אשמח אם תשתפו אותי.

 

ועד הפוסט הבא

שלכם באהבה,

רוית

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן