fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

דירת קבלן: 10 שאלות חשובות שעליכם לשאול את מתאם שינויי הדיירים

דירת קבלן, שינויי דיירם

דירת קבלן: 10 שאלות חשובות שעליכם לשאול את מתאם שינויי הדיירים

בשעה טובה רכשתם דירת קבלן חדשה וההתרגשות גדולה. מרגע החתימה אתם יוצאים למסע שיש בו מרכיבים רבים שחשוב שתקחו בחשבון. מטרת הפוסט היא לעשות לכם קצת סדר בתהליך בכדי שיהיה קל, ברור ונח יותר. אספתי עבורכם את 10 השאלות, שלדעתי הן חשובות ביותר ויש להן השפעה על נראות, תקציב ופונקצינליות. 10 השאלות שעליכם לשאול את מתאם שינויי הדיירים בדירת הקבלן שלכם. קריאה מועילה.

מטבח קבלן סטנדרטי
מטבח קבלן סטנדרטי

דירת קבלן כשמה כן היא- מתוכננת ומעוצבת עפ"י דרישות הקבלן, כאשר המטרה העיקרית היא מקסום הקרקע לטובת כמות מקסימלית של דירות. הקבלן שוכר שירותי משרד אדריכלים שאינו נפגש עם רוכשי הדירות, אין פרוגרמה תכנונית מותאמת לצרכים, לרצונות ולאורח החיים.

וכן, בדירות קבלן יש לא מעט חוקים נוקשים ולא ברורים, מותר ואסור, אפשרי ולא אפשרי, והכל בהתאם למפרט הקבלן, כך שכל דירת קבלן שונה מרעותה ברמת האופציות והאפשרויות הקיימות.

בואו נודה באמת- דירת קבלן היא עניין לא פשוט בכלל מבחינת היכולת התכנונית והעיצובית שלה, ויש בה המון "עיזים" שצריך להתמודד איתם.

ולמרות כל זאת, בכדי לצלוח את העניין, חשוב להבין לעומק מה אתם מקבלים, מה הם חוקי הקבלן שלכם, מה אפשרי ובלתי אפשרי מבחינתו לשנות, להוסיף או להסיר.

לכן ההמלצה הראשונה שלי אליכם היא: מיד לאחר שחתמתם בשעה טובה על הדירה, תוודאו שנקבעת לכם פגישה מסודרת עם מתאם שינויי הדיירים של הפרוייקט. ואם לא נקבעה כזו, בקשו את מס' הטלפון שלו וקבעו פגישה מיידית. אתם אמורים לקבל תיק דייר ובו מידע חיוני עבורכם, ועדיין חסר בו מידע רב.

איגדתי עבורכם 10 שאלות חשובות שכדאי שתשאלו את מתאם השינויים בכדי לחסוך מכם עוגמת נפש בהמשך. חשוב שתדעו, יש עוד מידע רב שתוכלו לקבל והמון שאלות לשאול. קצרה היריעה מלהכיל וזו תורה שלמה. 

מטבח קבלן לאחר שדרוג
מטבח קבלן לאחר שדרוג. עיצוב פנים רוית רוד. צילום אבי קבלו

10 השאלות שחשוב שתשאלו:

1. גובה החלונות מהרצפה

 

אם הפוסט הזה מעניין אתכם, יתכן והחלטתם לא לשכור שירותי מעצבת ללות אתכם בתהליך תכנון השינויים בדירה. אתם תקבלו מהקבלן קובץ  PDF של הדירה והמידות תהיינה חלקיות בלבד. אחת המידות החשובות בכל הקשור לתכנון היא גובה החלונות מהרצפה ובשפה מקצועית- UK (UNTER KANT) 

המידה הזו קריטית כאשר אתם באים לתכנן את הרהיטים בחלל, בעיקר בחדרי השינה ובמטבח. ונכון שכשהדירה תהיה בנויה תוכלו להגיע ופשוט למדוד, אבל אין כמו להיערך מראש ולא להתאכזב לגלות שכל החלונות בדירה הם בגובה 30 ס"מ מהרצפה. וכן, יש הרבה דירות כאלה.

חדר שינה מעוצב באווירת חופשה בתאילנד. גווני תכלת עדינים, טקסטיל, ריהוט במראה בהו שיק
חלונות עד הרצפה. חשוב לדעת מראש בכדי להיערך בהתאם. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

2. אילו קירות ניתן להסיר ואילו לא?

 

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל תתפלאו שבהרבה מקרים יש קירות שאתם בטוחים שניתן יהיה להוריד ובפועל אלו קירות תומכים שלא ניתן לגעת בהם. כמה חבל יהיה לגלות זאת לאחר שהייתם בטוחים שתוכלו להגדיל את שטח המטבח ובפועל תשארו עם מטבח קטן.

קיר תומך שלא ניתן היה להסיר הפך לחדר שירות
קיר תומך במטבח הפך לחדר שירות. עיצוב: רוית רוד צילום: אורית ארנון

3. האם ישנה מגבלה בגודל אריחי הריצוף/החיפוי

 

בדירות קבלן המפרט הקבלני לטובת הריצוף והחיפויים הוא סטנדרטי. לרוב גודל אריחי הריצוף 80*80 או 100*100. בחדרים הרטובים יש סטנדרט למידות הריצוף שלרוב הוא מידה קטנה כגון 30*30 או 45*45. כנ"ל לחיפוי קירות חדרי הרחצה רוב הסיכויים שתקבלו 120*60.

רוב לקוחותי מעוניינים לשדרג לאריחים גדולים יותר. ולא, לא כל קבלן מסכים לכך, ואם כן הדבר כרוך בעלויות ביצוע גבוהות. חבל להגיע לחנות הקרמיקות עם חלום לאריחים גדולים ולהבין שהחלום לא יתגשם או שתצטרכו לקחת הלוואה לטובת העניין.

ארון אמבטיה מעץ מלא
בדירת קבלן לא בטוח שתוכלו לחפות את הקירות באריחים גדולים כאלה. עיצוב: רוית רוד צילום: אורית ארנון

4. מהו גובה החיפוי במקלחות

 

כל קבלן והחוקים שלו- יש קבלנים שיחפו עד גובה תקרה ויש שמחפים אך ורק עד גובה 220 או עד האריח האחרון השלם. המשמעות היא שישאר לכם קיר לא מחופה בין האריחים לתקרה. לא אידאלי.  קירות המחופים עד התקרה מעניקים מראה נקי ושלם יותר.  ההמלצה שלי אליכם במקרה כזה היא  להזמין כמות מספקת לחיפוי עד התקרה ולבצע לאחר קבלת מפתח עם רצף מטעמכם.

חיפוי אפור ארון עץ
זה כל כך הרבה יותר הרמוני כשהחיפוי עד התקרה. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

5. האם ניתן לשנות מיקום ארון חשמל

 

מיקום ארון החשמל הוא אחד מהעיזים של דירת קבלן.  נכון שיש פתרונות מאוד אסתטיים להסתרת

"היופי" הזה, ואפילו יצא לי לכתוב על כך פוסט מיוחד- תוכלו לקרוא כאן ובכל זאת, אם כבר בשלב הבניה ניתן להצניע אותו ולמצוא לו מקום אחר ולא בכניסה לבית- הרווחתם.

פינת אוכל עגולה
רואים את הבליטה בקיר משמאל לשולחן? נגרות המסתירה את ארון החשמל התקוע. עיצוב: רוית רוד צילום: אורית ארנון

6. האם ניתן להזיז אסלה ומה המרחק המותר

 

לרוב בדירות קבלן חדר הרחצה קטנטן, לא מנוצל ולא מתוכנן בצורה אידאלית, ובמצבים מסויימים שינוי מיקום האסלה יכול עשות הבדל משמעותי. מבלי להכנס לחוקי המרחקים המותרים בין מרכז האסלה לקיר ומרחבי השימוש שלא ניתן לשנותם, הזזת האסלה תוך התייחסות למידות הנכונות יכולה לחולל שינוי בחדר. לא כל קבלן מאפשר זאת, חלק מהקבלנים מאפשרים הזזה רק ב-90 מעלות ויש המאפשרים להזיז בתנאים מסויימים. חשוב לבדוק.

ארון עם דלת סתרים וכניסה ממנו לחדר הרחצה בחדר שינה
מיקום האסלה יכול לחולל פלאים. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

7. האם ניתן לבצע שינוי במיקום הספרינקלרים

 

הספרינקלרים נכנסו לדירות קבלן בשנים האחרונות והם בגדר חובה. 

מי שיצא לו להתקל בתוכנית ספרינקלרים ומיזוג, יבין כשאני כותבת שזו תוכנית מסועפת כמו הרכבת התחתית בלונדון. צינורות מסתעפים, צינור יוצא מצינור…. והם ממוקמים לעיתים במקומות מאוד לא אסטרטגיים בחלל. כדאי מאוד לבדוק שינוי מיקום בהתאם לתוכנית מיקום הרהיטים והארונות ומשמעויות של השינוי.

8. במידה ואני משדרגת את הסטנדרט הקבלני, מתי תתבצע ההתקנה

 

החלטתם לשדרג את המטבח הקבלני?  המלצתי היא שתבדקו מה עמדת הקבלן לגבי מועד ההתקנה. בפרוייקטים מסויימים במידה ושדרגתם את המטבח, ההתקנה תתבצע אך ורק לאחר קבלת מפתח. למה? ככה. אין סיבה.  המשמעות היא שהכניסה שלכם לדירה תתעכב. רק לאחר התקנת המטבח יגיע ספק השיש למדידה, ומשך זמן התקנת השיש עומד על 10-14 יום. 

9. מה האפשרויות שלי מבחינת רובה

 

רובה, חומר המילוי בין אריחי הריצופים והחיפויים בבית. ומדוע הנושא חשוב? 

לרובה אומנם תפקיד פונקצינלי של מניעת חלחול מים מבעד לריצוף, אבל יש לה גם תפקיד עיצובי. אם בחרתם לעצב את חדר הרחצה שלכם באריחים גדולים ומשודרגים, אני מניחה שהמטרה היא לייצר נראות אחידה וקירות חלקים עד כמה שניתן. יש קבלנים שנותנים אך ורק 4 אופציות לצבעי הרובה ויש  קבלנים  המבקשים לבחור אותו גוון רובה לכל חדרי הרחצה. אם חדר הרחצה שלכם מחופה באריחים אפורים וחדר הרחצה של הילדים בגווני קרם, מן הסתם רובה אפורה לא תתאים ותשפיע על הנראות. 

יש קבלנים שיאפשרו לכם לרכוש רובה לבחירתכם באופן עצמאי ואז תוכלו לבחור את הכי מתאימה. ובמידה ולא, יהיה עליכם לטפל ברובה לאחר קבלת מפתח והדבר גורר עלויות נוספות.

חדר רחצה אריחים תעשייתיים במראהכפרי
הרובה משפיעה על נראות האריחים. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

10.  עלויות השינויים והתוספות

זה הטיפ שיעזור לכם להתנהל כלכלית אל מול השינויים שאתם מבקשים. ככל שתגיעו מוכנים יותר כך תמנע מכם עגמת נפש. 

כל קבלן עובד לפי מחירון שונה. מה שבטוח, שינויים בדירות קבלן יקרים מעל הממוצע מאשר באופן פרטי. בקשו ממתאם שינויי הדיירים את טבלת המחירים. כך תוכלו להערך ולבנות תקציב ברור ומוגדר, תוכלו לקבל החלטות מושכלות ולהמנע מהפתעות שינגסו נתח גדול מהתקציב.

10 שאלות, 10 טיפים מאוד חשובים. יחד עם זאת קחו בחשבון שיש עוד המון מרכיבים ושאלות וחוקים וכללים.

ידע הוא כח, וככל שתהיו בעלי ידע, או לחלופין תשכרו שירותי עיצוב של איש מקצוע הבקיא בחוקים והכללים, כך תמזערו אי וודאות, בלתמים, הפתעות וטעויות שעלולות לעלות לכם לא מעט.

מקווה מאוד שמצאתם את הפוסט הזה מועיל. שמרו אותו. אין לדעת מתי תזדקקו לו.

אשמח לשמוע מה מכם ואני פה גם לכל שאלה ועניין.

ועד הפוסט הבא

שלכם באהבה,

רוית

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן