fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

ההבדל בין ליווי מלא לפגישת ייעוץ לעיצוב הבית

ההבדל בין ליווי מלא לפגישת ייעוץ לעיצוב הבית

אתם רוצים לעשות שינוי בביתכם, לחדש ולרענן.
אתם מחפשים, שואלים, מסתכלים בפינטרסט, מתייעצים.
לבסוף אתם מגיעים להחלטה שאתם רוצים שתהיה מעצבת בתמונה. כל אחד והסיבה שלו לרצון הזה. האחד מבקש שתהיה הרמוניה עיצובית, השני מחפש פתרונות אחסון והשלישי פשוט לא מבין כלום בעיצוב ורוצה יד מכוונת.
מצאתם את האחת שאתם מתחברים אליה, ואז אתם מבינים שיש יותר מאופציה אחת בכדי להגיע לתוצאה הרצויה.
לכל מעצב/ת יש מסלולי עיצוב השונים אחד מהשני. השניים העיקריים הם ליווי מלא וייעוץ. אז מה בעצם ההבדל ביניהם ואיך תדעו מה מתאים לכם? אנסה לעשות קצת סדר בפוסט.

ליווי מלא

תהליך ליווי מלא כשמו כן הוא. מא' ועד ת' או כמו שאני קוראת לו "עד המסמר האחרון".

תהליך ליווי מלא כולל פגישות תכנון וקבלת החלטות, פגישות עם אנשי מקצוע רלוונטיים, ימי קניות משותפים, יום התקנות וגם רכישת הפריטים הקטנים והפינישים באון ליין. והמון המון המון ווטסאפים, שאלות, תשובות, התלבטויות והתחבטויות.

בליווי מלא המעצבת איתכם לאורך כל הדרך. כל החלטה נעשית בדיאלוג ובשיתוף. אתם לא לבד, אתם לא צריכים להחליט לבד, יש מי שיאיר לכם את הדרך עם פנס.

למי ולמה ליווי מלא מתאים?

לדירות שלמות ובתים פרטיים בהם רוצים תכנון ועיצוב של כל הבית. בין אם מדובר בדירת קבלן משלב בחירת הריצוף והחיפויים ותכנון מטבח, ובין אם מדובר בדירה שגרים בה ומעוניינים לעשות שינוי בהיקף גדול. בתהליכים מסוג זה הדורשים תכנון כולל והרמוני של כל הבית, יש החלטות רבות, לעיתים החלטות שיש להן השפעה מכרעת על הפונקצינליות של הבית כגון העמדת ריהוט נכונה, חשמל, תאורה, מעברים והנדסת אנוש.

ליווי מלא הוא לא רק לבתים שלמים, ויכול להתאים גם לכאלה המעוניינים בתכנון ועיצוב של חלק מהבית. בעיקר החלל המרכזי וחללים רטובים שדורשים שינוי. 

ליווי מלא מתאים בעיקר למי שחשוב לו לקבל תוצאה שהיא לא רק מעוצבת ויפה אלא גם פונקציונלית, למי שפחות בקיא ומבין בענייני עיצוב, למי שמאמין בכך שלכל תחום יש את ההתמקצעות שלו ובכדי לעשות את הדברים כמו שצריך כדאי שאיש מקצוע מומחה בתחומו ילווה אתכם בתהליך. 

מטבח מתוכנן ומעוצב בצורה מדוייקת לחלל ולצרכי הלקוחות בליווי מלא. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

מאחורי המטבח הזה יש סיפור. מדובר בחלל שיש בו זוויות רבות מצד אחד שהיוו אתגר רציני בתכנון כל החלל המרכזי, ומצד שני צרכי בני הבית למטבח רחב ידיים עם הרבה מקומות אחסון. התכנון במקרה הזה היה הוליסטי והכיל שילוב בין תכנון המטבח ואזור האכילה לבין תכנון הסלון.

תכנון שכזה לא אפשרי בפגישת ייעוץ אלא רק בליווי מלא. היה עלי להיכנס לעובי הקורה ולייצר ללקוחות מספר אופציות תכנוניות בכדי להגיע לתוצאה הרצויה.

זה היה תהליך ארוך שהיו בו המון שינויים בחשמל, בתאורה ובהרגלי ההתנהלות שלהם בבית, במטרה לדייק את החלל.

חללים מורכבים לתכנון, כאלה שיש להם הרבה אפשרויות לתכנון וחלוקת החלל זקוקים לליווי מלא של מעצבת.

המשך המטבח לכיוון הסלון. חשיבה תכנונית מורכבת שהגענו אליה לאחר לא מעט אופציות וחלופות. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו
חדר רחצה אריחים תעשייתיים במראהכפרי
חדר רחצה שתוכנן ועוצב בליווי מלא. עיצוב רוית רוד צילום אבי קבלו

בחדר הרחצה הנ"ל השינוי הוא דרסטי וכירורגי. נפתחה מרפסת השירות, כל מיקומי האינסטלציה שונו, בחדר לא היתה אסלה לפני השיפוץ, וכמובן בחירת החומרים והצבעים. 

 

חלל מרכזי מתוכנן מ-0. שינוי כל העמדה ותכנון מחדש. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

החלל הזה במקור תוכנן כמו כל דירה קבלנית סטנדרטית- מטבח ר קטן, פינת אוכל קרובה לו, סלון שהספה עומדת עם הגב למטבח וטלויזיה על הקיר.

כאשר מבינים את צרכי וארח חיי דיירי הבית לעומק, ניתן לחולל מהפכות. ברגע שהובהר כח למשפחה יש צורך במטבח גדול, כי המעברים נחסמים וכי אפשר לצאת מהקופסה לגבי מיקום הטלויזיה, השינוי המיוחל הוחל על החלל. מטבח רחב ידיים ומעברים מרווחים. בתכנון עמוק ניתן להגיע לתוצאות פונקציונליות.

תהליך מורכב של קבלת החלטות והתמודדות עם שינויים ובלתמים במהלך השיפוץ הדורשים ליווי מלא ולא ניתן לטפל בהם בפגישת ייעוץ בלבד.

ואסייג את דברי, לא אחת יוצא לי לקיים פגישות ייעוץ לבתים שלמים מא'-ת'.

 

אז למי ובאילו מקרים פגישת ייעוץ מתאימה?

 

נפריד בין ייעוצים תכנוניים וייעוצים עיצוביים. אלו שני דברים שונים בתכלית.

בשתיהן נקודת הפתיחה- מדובר בייעוץ וכשמו כן הוא. זהו לא ליווי, המעצבת לא מכירה אתכם ואת צרכיכם לעומק, הרזולוציות אליהן ניתן להגיע בפגישת ייעוץ נמוכות יותר מן הסתם.

אבל, ופה טמונה ההחלטה- יש לא מעט אנשים שיש להם יכולות תכנוניות ועיצוביות, בין אם מניסיון העבר ובין אם הם פשוט כאלה, ובעזרת ייעוץ והכוונה טובים ואיכותיים יכולים להגיע לבית מעוצב.

ייעוץ תכנוני הוא כזה שמתייחס אך ורק לתכנון החלל. איך נכון להעמיד ריהוט? האם לשבור קיר? תאורה נכונה, נק' חשמל, מיזוג וכו'. המעצבת תתן לכם את האינפוט שלה ואתם אלו שתתנו את ההוראות לקבלן המבצע. פגישות ייעוץ אינן כוללות תוכניות עבודה ושרטוטים. זהו שירות שניתן כמובן לקבל אותו בעלות נוספת.

ייעוץ עיצובי הוא כזה שמתייחס לחלל ברמה העיצובית. הוא גם יקח בחשבון העמדה, אך ללא ייעוץ לגבי מיזוג, חשמל ונקודות תאורה. 

בפגישת ייעוץ עיצובי תקבלו מענה לגבי צבעים, חומרים, העמדת ריהוט, תאורה (ברמה העיצובית), טקסטיל ועוד כולל מידות, חיבורים נכונים של כל החומרים והצבעים. כמו כן תוכלו לקבל ייעוץ לגבי אקססוריז ופרטי נוי לקיר כתמונות.

ועוד דבר שחשוב לדעת. מי מסכם את הפגישה, אתם או המעצבת?

כל מעצב וסגנון הייעוץ שלו ומכאן גם הבדלים בעלויות הפגישה. אני נוהגת להכין חוברת ביצוע מפורטת לאחר הפגישה שכוללת את כל המידע- תמונות, קישורים, הנחיות מפורטות ואנשי מקצוע.

למי שאין לו תקציב לליווי מלא, למי שמרגיש שעם ייעוץ מקיף ועמוק הכולל הנחיות מפורטות הוא יוכל להגיע לתוצאות טובות, ולמי שמעוניין בייעוץ לחדרים ספיציפיים ולא לכל הבית (אם כי סייגתי שכן ניתן להגיע לתוצאות יפות גם לבית שלם בפגישת ייעוץ)- אזי זה המסלול שנכון לו.

לאחר פגישת ייעוץ לכל הדירה כולה...

ייעוץ או ליווי מלא, אני ממליצה לכם לא לוותר על איש מקצוע. כמו בכל תחום בו נפנה למומחה לקבלת עצה או ליווי מקצועי, תהליך עיצוב הוא מורכב עם המון החלטות שיש להן משמעות על איכות החיים בבית.

אני מאמינה שעיצוב הוא לא מותרות ולכן מסלולי העיצוב תואמים מגוון של תקציבים. 

את מסלולי העצוב תוכלו למצוא כאן: מסלולי עיצוב

מוזמנים לפנות אלי לשאלות ולהגיב. תמיד שמחה לשמוע מכם.

 

ועד הפוסט הבא

שלכם באהבה,

רוית

תגובות

תגובות

1 מחשבה על “ההבדל בין ליווי מלא לפגישת ייעוץ לעיצוב הבית”

  1. אביגיל אוחנה

    בדיוק בשלב שבוחנת אופציות למעצבות לבית שלנו. עשית לי קצת סדר בראש.
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן